Класному керівнику

Знаменні і пам'ятні дати
на 2015/2016 навчальний рік


Вересень 2015
1
День знань
Початок Другої світової війни (1939)
140 років від дня народження Е. Р. Берроуза (1875-1950), американського письменника-фантаста
7
145 років від дня народження О. І. Купріна (1870-1938), російського письменника
8
Міжнародний день писемності
11
130 років від дня народження Д. Г. Лоуренса (1885-1930), англійського письменника
13
Міжнародний день пам'яті жертв фашизму
15
125 років від дня народження А. Крісті (1890-1976), англійської письменниці
16
Міжнародний день охорони озонового шару
17
80 років від дня народження К. Е. Кізі (1935-2001), американського прозаїка
21
Міжнародний день миру
23
115 років від дня народження С. І. Ожегова (1900-1964), російського вченого-мовознавця
26
Європейський день мов
29
170 років від дня народження І. К. Карпенка-Карого (Тобілевича) (1845-1907), українського драматурга
30
Всеукраїнський день бібліотек
Жовтень 2015
1
Міжнародний день музики
Міжнародний день людей похилого віку
2
Всесвітній день посмішки
Міжнародний день боротьби проти насилля
3
120 років від дня народження С. О. Єсеніна (1895-1925), російського поета
4
День працівників освіти
5
Всесвітній день учителів
11
13О років від дня народження Ф. Моріака (1885-1970), французького письменника
14
День українського козацтва
День захисника України
21
Міжнародний день шкільних бібліотек
22
80 років від дня народження Б. І. Олійника (1935), українського поета
145 років від дня народження І. О. Буніна (1870-1953), українського та російського письменника, перекладача
23
95 років від дня народження Дж. Родарі (1920-1980), італійського письменника
28
День визволення України від фашистських загарбників
Листопад 2015
6
160 років від дня народження Д. І. Яворницького (1855-1940), українського історика, археолога, фольклориста, етнографа, письменника, поета
90 років від дня народження Опанаса Заливахи, українського художника-шістдесятника
9
День української писемності та мови
13
165 років від дня народження Р. Л. Стівенсона (1850-1894), англійського письменника
16
Міжнародний день толерантності
17
Міжнародний день студента
19
Міжнародний день відмови від паління
20
Всесвітній день дитини
21
Всесвітній день вітань
27
Всесвітній день інформації
28
День пам'яті жертв голодомору
100 років від дня народження К. М. Симонова (1915-1979), російського письменника
30
180 років від дня народження М. Твена (1835-1910), американського письменника
Грудень 2015
1
Всесвітній день боротьби зі СНІДом
4
140 років від дня народження Р. М. Рільке (1875-1926), австрійського поета
5
195 років від дня народження А. А. Фета (1820-1892), російського поета
10
Міжнародний день захисту прав людини
14
175 років від дня народження М. П. Старицького (1840-1904), українського письменника, режисера, актора, театрального і громадсько-культурного діяча
День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
25
120 років від дня народження Г. Г. Верьовки (1895-1964), українського композитора, хорового диригента
30
150 років від дня народження Дж. Р. Кіплінга (1865-1936), англійського прозаїка, поета, казкаря
Січень 2016
1
Новий рік
4
200 років від дня народження О. О. Шухевича (1816-1870), українського письменника й перекладача
12
140 років від дня народження Дж. Лондона (1876-1916), американського письменника, публіциста
14
125 років від дня народження О. Е. Мандельштама (1891-1938), російського поета
105 років від дня народження А. Н. Рибакова (1911 -1998), російського письменника
15
145 років від дня народження А. Ю. Кримського (1871 -1942), українського історика, сходознавця, фоль­клориста, письменника, перекладача
24
240 років від дня народження Е. Т. А. Гофмана (1776-1822), німецького письменника
27
125 років від дня народження П. Г. Тичини (1891-1967), українського поета
190 років від дня народження М. Є. Салтикова-Щедріна (1826-1889), російського письменника
29
150 років від дня народження Р. Роллана (1866-1944), французького письменника
Лютий 2016
2
115 років від дня народження В. П. Підмогильного (1891 -1937), українського письменника
9
575 років від дня народження А. Навої (1441-1501), узбецького поета, мислителя, просвітителя, державно­го діяча
12
145 років від дня народження Л. Мартовича (1871 -1916), українського письменника, громадського діяча
13
135 років від дня народження Е. Фарджон (1881-1965), англійської дитячої письменниці
16
185 років від дня народження М. С. Лескова (1831-1895), російського письменника
17
110 років від дня народження А. Л. Барто (1906-1981), російської письменниці
22
210 років від дня народження Л. І. Боровиковського (1806-1889), українського поета-романтика
25
145 років від дня народження Л. Українки (Л. П. Косач-Квітки) (1871-1913), української поетеси, громадської діячки
Березень 2016
1
Всесвітній день котів
3
205 років від дня народження А. Л. Могильницького (1811-1873), українського поета
Всесвітній день письменника
8
Міжнародний жіночий день
9
130 років від дня народження Г. І. Нарбута (1866-1920), українського графіка
12
80 років від дня народження В. Хемільтон (1936-2002),
американської письменниці
20
Всесвітній день землі
21
Всесвітній день поезії
22
Всесвітній день водних ресурсів
27
145 років від дня народження Г. Манна (1871-1950), німецького письменника
28
125 років від дня народження О. А. Слісаренка (1891-1937), українського письменника
29
135 років від дня народження М. Підгірянки (М. О. Ленерт-Домбровська) (1881 -1963), української поетеси
175 років від дня народження Марусі (М.С.) Вольвачівни (1841-1910), української поетеси
Квітень 2016
1
День Сміху
Міжнародний день птахів
2
Міжнародний день дитячої книги
4
День Інтернету
7
Всесвітній день здоров'я
9
195 років від дня народження Ш. Бодлера (1821-1867), французького поета
11
Міжнародний день визволення в'язнів фашистських концтаборів
12
Міжнародний день польоту людини в космос
13
110 років від дня народження С. Беккета (1906-1989), ірландського письменника
16
175 років від дня народження X. Д. Алчевської (1841 -1920), українського педагога-просвітителя
21
200 років від дня народження Ш. Бронте (1816-1855), англійської письменниці
23
Всесвітній день книги та авторського права
26
30-та річниця Чорнобильської трагедії
Травень 2016
5
170 років від дня народження Г. Сенкевича (1846-1916), польського письменника
6
160 років від дня народження 3. Фрейда (1856-1939), австрійського психіатра, засновника психоаналізу
7
155 років від дня народження Р. Тагора (1861-1941), індійського письменника
8
День пам'яті та примирення
9
День Перемоги
14
145 років від дня народження В. С. Стефаника (1871-1936), українського письменника
і громадського діяча
15
125 років від дня народження М. О. Булгакова (1891-1940), російського письменника
20
105 років від дня народження А. Шмідт (1911 -1995), ірландської письменниці
31
90 років від дня народження Дж. Крюса (1926-1997), німецького письменника






Учителю, пам'ятай!

Учитель – це особа, яка за доручення народу має повсякденний доступ до найдорожчого народного  багатства – душі, розуму, почуттів дітей, підлітків і юнацтва. Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть, з другого – багатство народу, його майбутнє, його надія – молоде покоління. Учитель творить найбільше багатство суспільства – Людину…
В.О. Сухомлинський.
Тільки вияв нашої неординарності здатен зробити вас значущим за піщинку у піщаному годиннику.
Сімі Хокс.
Мистецтво виховання має свою особливість, що майже всім воно здається справою знайомою і зрозумілою, а декому навіть легкою, і тим зрозумілішою і легшою здається воно, чим менше людини з ним знайома.
К. Ушинський.
Сильним і досвідченим стає педагог, який уміє організувати свою працю.
В.О. Сухомлинський.
Виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше, - люди. З них на першому місці – батьки і педагоги.
А. Макаренко.
Знання без виховання – меч у руках божевільного.
Д. Менделєєв.
Освічена, але погано вихована людина страшніша за будь-якого звіра.
Платон.





Основи діяльності класного керівника
Класний керівник – це педагог – професіонал, який для підростаючого покоління духовним посередником між суспільством та дитиною. Він є не байдужим спостерігачем за індивідуальним розвитком  школяра, прагнучи створити сприятливі умови для формування особистості, внести необхідні педагогічні корективи у процес виховання, скоординувати зусилля педагогів, сім’ї, соціуму, - словом, усіх виховних сил суспільства, що впливають на становлення та розвиток особистості вихованців .
Основне  призначення класного керівництва зумовлене сучасним завданням, яке ставить перед собою суспільство,  -  максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів, розвиток знань, умінь і навичок та створення умов для нормального духовного, розумового та фізичного вдосконалення.
Загальні положення
Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до своїх завдань загальної середньої освіти, спрямованих:
v На виховання громадянина України;
v Формування особистості учня, його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань;
v Виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів до подальшої освіти і духовної діяльності;
v Виховання в учнів поваги до Конституції України; державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обовязків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;
v Реалізацію права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
v Виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
v Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.
(Витяг з Наказу Міністерства освіти і науки України №434 від 06.09.2000р. «Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти»).
Повноваження класного керівника
Класний керівник як організатор проводять виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливостей учнів, їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості. Координує роботу вчителів, психолога, медичних працівників, органів учнівського самоврядування, батьків та інших учасників навчально-виховного процесу. Сприяє підготовці учнів (вихованців) до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами.
Класний керівник має право:
*    регулярно отримувати інформацію про фізичне та психічне здоровя дітей;
*    контролювати відвідування навчальних занять учнями його класу;
*    контролювати навчальні успіхи кожного учня,відзначити досягнення та невдачі з метою надання своєчасної допомоги;
*    вільно визначати індивідуальний режим роботи з дітьми;
*    ініціювати розгляд адміністрацією навчального закладу питань соціального захисту учнів;
*    відвідувати учнів за місцем їх проживання (за згодою батьків, опікунів, піклувальників), вивчати умови побуту та виховання дітей;
*    запрошувати батьків (осіб, що їх замінюють) до навчального закладу;
*    координувати працю вчителів-предметників через проведення педагогічних консиліумів, «малих» педрад та інших форм корекції;
*    визначати (розробляти, створювати спільно з психологом, соціальними працівниками, медиками) програми індивідуальної роботи з дітьми та підлітками, дівчатами, юнаками, батьками учнів;
*    брати участь у роботі шкільних структур самоврядування: педради, адміністративної ради, науково-методичної ради та інших громадських органів школи;
*    виступати з ініціативою, вносити пропозиції про вдосконалення діяльності школи, виступати з діловою, конструктивною критикою, подавати на розгляд адміністративної ради, науково-методичної ради узгоджені з класним колективом думки та пропозиції;
*    вносити пропозиції на розгляд адміністрації навчального закладу та педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів;
*    отримувати матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на нього завдань;
*    відмовлятись від доручень, які не входять до кола його зобовязань;
*    вести дослідно-експериментальну та методичну роботу з різних проблем виховання;
*    створювати власні виховні системи та програми, творчо застосовувати нові методи, форми та способи виховання;
*    обирати підвищення педагогічної майстерності через систему перепідготовки педагогічних кадрів, брати участь у групових і колективних формах методичної роботи через систему освіти та виїзне стажування;
*    захищати відповідно до чинного законодавства власну честь і гідність у шкільних органах самоврядування та у випадку незгоди з оцінкою стану виховної роботи у класному колективі.

Класний керівник не має права:
v принижувати особисту гідність вихованця, ображати його дією або словом, придумуючи прізвиська, навішуючи «ярлики» тощо;
v використовувати шкільний бал (оцінку) для покарання учня;
v зловживати довірою дитини, порушувати дане слово вихованцю, свідомо вводити його в оману;
v використовувати сімю (батьків або родичів) для покарання учня;
v обговорювати позаочі своїх колег, виставляти їх у невигідному світлі, підриваючи авторитет учителя та всього педколективу.




Пам'ятка класного керівника

Правила спілкування за Дейлом Карнегі
   Правило 1. Виявляйте щирий інтерес до інших людей.
   Правило 2. Посміхайтеся.
   Правило 3. Пам’ятайте, що для людини звук її імені є найсолодшим і         найважливішим звуком людської мови.
   Правило 4. Будьте уважним слухачем.
   Правило 5. Ведіть розмову в колі інтересів вашого співрозмовника.
   Правило 6. Дайте людям відчути їх значущість. Прагніть бути щирими.

11 «якщо» у роботі класного керівника
1.     Якщо дитину постійно критикувати, вона навчається ненавидіти.
2.     Якщо дитину висміювати, вона ставатиме відлюдькуватою та замкнутою.
3.     Якщо дитина живе в атмосфері ворожнечі, вона вчиться бути агресивною.
4.     Якщо дитині постійно дорікати, вона починає жити з почуттям провини.
5.     Якщо дитина росте в атмосфері толерантності, вона вчиться розуміти інших.
6.     Якщо дитину постійно підбадьорювати, вона вчиться вірити у себе.
7.     Якщо дитину хвалити, вона вчиться бути вдячною.
8.     Якщо дитина зростає в атмосфері чесності, вона вчиться бути справедливою.
9.     Якщо дитину постійно підтримувати, вона вчиться цінувати себе.
10.                      Якщо дитина виростає в атмосфері любові та тепла, вона вчиться любити та поважати інших.
11.                      Якщо дитина живе у безпеці, вона вчиться довіряти людям.






ПОРАДИ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРАЦІВНИКУ 

1. Учитель не повинен вихваляти кращого учня. Не потрібно вирізняти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми . 
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина частіше від інших ставатиме переможцем, що може викликати неприязнь до неї інших учнів .
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда". Недоречне акцентування на її винятковості породжує роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність - зловмисне прилюдне приниження унікальних здібностей - звичайно, неприпустима. 
4. Учителеві необхідно пам'ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються. 



Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

1. Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо. 
2. Підкреслюй інтерес дітей до нового. 
3. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання. 
4. Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидай її. 
5. Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок. 
6. Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи. 
7. Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує. 
8. Вчи дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті. 
9. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість. 
10. Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї. 
11. Розсіюй страх у талановитих дітей. 
12. Стимулюй і підтримуй ініціативу учнів, самостійність. Підкидай проекти, які можуть захоплювати. 
13. Створюй проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви. 
14. Створюй в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент. 
15. Допомагай оволодівати технічними засобами для записів. 
16. Розвивай критичне сприйняття дійсності. 
17. Вчи доводити починання до логічного завершення. 
18. Впливай особистим прикладом. 
19. Під час занять чітко контролюй досягнуті результати та давай завдання підвищеної складності, створюй ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання. 
20. Залучай до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюй ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення. 
21. Використовуй творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят. 
22. Під час опрацювання програмового матеріалу залучай до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюй розвиваючі ситуації. 
23. Активно залучай до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках. 
24. Відзначай досягнення вихованців, підтримуй та стимулюй активність, ініціативу, пошук. 
25. Пам'ятай, що учень "...це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити" (К.Д.Ушинський). 


Якості, якими має володіти вчитель
для роботи з обдарованими дітьми

1. Бути доброзичливим і чуйним. 
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. 
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку. 
4. Мати широке коло інтересів. 
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей. 
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту. 
7. Володіти почуттям гумору. 
8. Мати живий та активний характер. 
9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і до постійного самовдосконання. 
10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд. 
11. Бути цілеспрямованим і наполегливим. 
12. Володіти емоційною стабільністю. 
13. Уміти переконувати. 
14. Мати схильність до самоаналізу. 



Немає коментарів:

Дописати коментар